Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Nr 56/272/2025 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 11-04-2025 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Prudniku

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107 oraz poz. 1907) Zarząd Powiatu w Prudniku uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Prudniku, stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Nr 170/592/2021 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 1 września 2021 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Prudniku, zmienionej uchwałami: Nr 174/615/2021 z dnia 30 września 2021 r., Nr 185/654/2021 z dnia 26 listopada 2021 r., Nr 192/682/2021 z dnia 31 grudnia 2021 r., Nr 195/696/2022 z dnia 21 stycznia 2022 r., Nr 229/823/2022 z dnia 1 września 2022 r., Nr 242/878/2022 z dnia 18 listopada 2022 r., Nr 255/932/2023 z dnia 27 stycznia 2023 r., Nr 275/1001/2023 z dnia 5 czerwca 2023 r., Nr 281/1017/2023 z dnia 30 czerwca 2023 r., Nr 286/1034/2023 z dnia 21 lipca 2023 r., Nr 294/1062/2023 z dnia 31 sierpnia 2023 r., Nr 299/1090/2023 z dnia 29 września 2023 r., Nr 319/1161/2024 z dnia 12 stycznia 2024 r., Nr 328/1210/2024 z dnia 22 marca 2024 r. Nr 12/72/2024 z dnia 1 sierpnia 2024 r., Nr 18/134/2024 z dnia 29 sierpnia 2024 r. oraz 51/249/2025 z dnia 7 marca 2025 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 wprowadza się następujące zmiany:
a) pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:
a) przy pomocy Sekretarza Powiatu, Wydziału Organizacyjnegoi Programów Rozwojowych, w którym funkcjonuje: 1 Biuro Rady i Zarządu; 2 Koordynator ds. dostępności. ”;


b) pkt 2 otrzymuje brzmienie:
2) Referatów: a) Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami; b) Referatu Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych; c) Referatu Zarządzania Kryzysowego (Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego). ”;


2) § 9 otrzymuje brzmienie:
§ 9. 1. Sekretarz Powiatu przy pomocy Wydziału Organizacyjnego i Programów Rozwojowych, w zakresie ustalonym przez Starostę, zapewnia sprawne funkcjonowanie Starostwa: 1) organizuje pracę Starostwa oraz koordynuje działania i współdziałania Wydziałów, samodzielnych Referatów i samodzielnych stanowisk pracy; 2) nadzoruje przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej w Starostwie, obsługę interesantów, terminowość przygotowywania materiałów, analiz, sprawozdań i informacji; 3) zapewnia sprawne funkcjonowanie Zarządu, Rady i komisji Rady; 4) koordynuje współdziałanie Starostwa z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi. 2. Sekretarz Powiatu pełni funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Programów Rozwojowych. ”;

3) § 14 otrzymuje brzmienie:
§ 14. Wydziały, samodzielne Referaty oraz samodzielne stanowiska pracy przy oznakowaniu spraw stosują następujące symbole: 1) Wydział Organizacyjny i Programów Rozwojowych „OR”, w którym funkcjonują: a) Biuro Rady i Zarządu; b) Koordynator ds. dostępności. 2) Wydział Finansowo – Budżetowy „FB”; 3) Wydział Geodezji; Kartografii i Katastru „GK”; w którym funkcjonujePowiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (Referat); 4) Wydział Oświaty i Zdrowia„OZ”; 5) Wydział Administracji Budowlanej „AB”; 6) Wydział Komunikacji i Transportu „KT”; 7) Wydział Inwestycji „WI”; w którym funkcjonuje grupa remontowo-budowlana; 8) Wydział Drogownictwa "WD", w którym funkcjonuje grupa drogowa; 9) Referat Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych „PP”; 10) Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami „OŚ”; 11) Referat Zarządzania Kryzysowego (Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego) "ZK"; 12) Archiwista Zakładowy „AZ”; 13) Audytor Wewnętrzny „AW”; 14) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych „POIN”; 15) Powiatowy Rzecznik Konsumentów „RK”; 16) Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy „BHP”; 17) Zespół Radców Prawnych „ZR”; 18) Stanowisko ds. kadr „KD”; 19) Geodeta Powiatowy "GK"; 20) Stanowisko ds. publicznego transportu zbiorowego „TZ”; 21) Stanowiska ds. Zamówień Publicznych "ZP". ”;

4) w Szczegółowym zakresie działania oraz kompetencji Wydziałów, samodzielnych Referatów i samodzielnych stanowisk pracy, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowegow Prudniku wprowadza się następujące zmiany:

a) W Części I. "Wydziały" Dział I. "Wydział Organizacyjny, Programów Rozwojowych i Zarządzania Kryzysowego" otrzymuje brzmienie:
„Dział. I 1) opracowywanie projektów m.in: Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Statutu Powiatu; 2) prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty; 3) przyjmowanie, rejestracja i załatwianie skarg i wniosków; 4) prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw; 5) inicjowanie działań usprawniających fazy i metody pracy oraz techniki zarządzania; 6) prowadzenie obsługi sekretariatu; 7) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa oraz elektronicznej skrzynki podawczej- punktu obsługi klienta (biuro podawcze); 8) przyjmowanie i publikacja oświadczeń majątkowych dotyczących Radnych i członków Zarządu; 9) współdziałanie w wykonywaniu zadań związanych z wyborami organów samorządu terytorialnego w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi ustawami oraz przeprowadzaniem referendum lokalnego; 10) obsługa merytoryczna oraz techniczno-organizacyjna Zarządu; 11) prowadzenie ewidencji uchwał i decyzji Zarządu, przekazywanie Wydziałom zadań z nich wynikających; 12) obsługa merytoryczna oraz techniczno-organizacyjna Rady, komisji stałych, doraźnych Rady, zespołów kontrolnych oraz Przewodniczącego Rady; 13) prowadzenie ewidencji uchwał Rady Powiatu, wniosków Radnych i wniosków Komisji przekazywanych Zarządowi (Staroście) do realizacji; 14) prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Rady, komisji stałych, doraźnych oraz zespołów kontrolnych; 15) prowadzenie rejestrów wniosków komisji Rady, radnych, a także egzekwowanie terminowej ich realizacji; 16) wykonywanie zadań z zakresu ochrony praw radnych i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w tych sprawach; 17) wykonywanie czynności związanych ze współdziałaniem Rady i jej organów z organizacjami społecznymi, politycznymi i samorządowymi; 18) koordynowanie oraz wspieranie wszelkich działań związanych z wdrażaniem Strategii, porozumień, planów itp.; 19) koordynowanie spraw związanych z obsługą organizacyjną delegacji krajowych i zagranicznych; 20) organizowanie prac porządkowych; 21) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami; 22) zabezpieczanie mienia oraz organizacja ochrony budynków; 23) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu; 24) naliczanie i rozliczanie czynszów oraz mediów w zasiedlonych budynkach, należących do Powiatu Prudnickiego, na podstawie umów otrzymanych z Referatu Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami; 25) zaopatrzenie materiałowo – techniczne na cele biurowe; 26) zaopatrzenie Starostwa w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci i ich kasowanie; 27) prowadzenie małej poligrafii i łączy telefonicznych; 28) prenumerata wydawnictw, czasopism i dzienników; 29) zapewnienie obsługi informatycznej Wydziałów; 30) administrowanie systemami informatycznymi; 31) zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury informatycznej; 32) administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej; 33) administrowanie siecią informatyczną Starostwa; 34) współdziałanie z Referatem Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych: a) przy pozyskiwaniu środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej oraz innych środków krajowych i zagranicznych; b) przy pozyskiwaniu środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na dofinansowanie m.in. likwidacji barier architektonicznych, komunikacyjnych, edukacyjnych itp. oraz tworzenie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych; c) współadministrowanie stroną internetową Starostwa. 35) współdziałanie z gminami i powiatami, samorządem województwa, z administracją rządową w zakresie możliwości pozyskiwania dofinansowania projektów z Unii Europejskiej i innych programów pomocowych; 36) dbałość o zapewnienie prawidłowej realizacji zadań wynikających z ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych; 37) realizacja zadań związanych z zabezpieczeniem dostaw energii elektrycznej, centralnego ogrzewania, wody bieżącej i odbioru ścieków i nieczystości stałych w zasiedlonych budynkach, stanowiących własność Powiatu Prudnickiego; 38) rozpoznawanie wniosków w zakresie udzielania informacji publicznej w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej; 39) wykonywanie czynności w trybie ustawy o otwartych danych i ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego; 40) wykonywanie czynności w zakresie ochrony sygnalistów; 41) prowadzenie Centralnego Rejestru Umów Starostwa Powiatowego w Prudniku. Rozdział 2. Sprawy Obywatelskie: 1) nadzór nad działalnością stowarzyszeń, prowadzenie ewidencji i rejestrów stowarzyszeń; 2) prowadzenie rejestru fundacji; 3) podejmowanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych; 4) wydawanie zezwoleń za sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy; 5) organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do zakładu medycyny sądowej lub prosektorium; 6) przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych; 7) prowadzenie spraw związanych z ustawą o likwidacji niepodjętych depozytów. Rozdział 3. Pomoc Społeczna: 1) współdziałanie z Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Prudniku w realizacji zadań Powiatu w zakresie pomocy społecznej, pieczy zastępczej, przeciwdziałaniu przemocy oraz rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych; 2) współdziałanie z Domami Pomocy Społecznej w zakresie funkcjonowania oraz ustalania kosztów utrzymania; 3) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w Prudniku w realizacji zadań Powiatu w zakresie promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy, rehabilitacji zawodowej i zatrudniania osób niepełnosprawnych; 4) współpracowanie z Powiatową Radą Zatrudnienia oraz Powiatową Społeczną Radą ds. osób Niepełnosprawnych; 5) współpracowanie z gminami, instytucjami, organizacjami i innymi podmiotami w zakresie polityki rynku pracy oraz spraw związanych z funkcjonowaniem pomocy społecznej w powiecie; 6) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim i edukacji prawnej; 7) wykonywanie zadań w zakresie prowadzenia przez Dyrektorów Domów Pomocy Społecznej rejetru zgłoszeń o zdarzeniach nadzwyczajnych, dotyczących mieszkańców domu; 8) prowadzenie obsługi administracyjno - biurowej Rady Seniorów Powiatu Prudnickiego; 9) prowadzenie obsługi administracyjno - biurowej Młodzieżowej Rady Powiatu w Prudniku. Rozdział 4. Bezpieczeństwo Informacji: 1) nadzorowanie przestrzegania przez pracowników Starostwa procedur i przepisów dotyczących ochrony danych w tym danych osobowych; 2) nadzór nad prawidłową realizacją umowy, zawartej w zakresie pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych Starostwa; 3) przygotowywanie zarządzeń i innych dokumentów związanych z prawidłowym wdrożeniem przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa informacji; 4) udzielanie pracownikom informacji w zakresie procedur dotyczących ochrony informacji, w tym danych osobowych przed dopuszczeniem do pracy; 5) nadzór i współdziałanie w zakresie przygotowania wszystkich niezbędnych procedur wynikającychz przepisów dotyczących ochrony danych osobowych; 6) nadzór i organizacja szkoleń dla pracowników Starostwa w zakresie opracowania procedur i dokumentów zgodnych z przepisami prawa krajowego i unijnego w tym zakresie; 7) kontrola przestrzegania przez pracowników przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych; 8) inne czynności związane z ochroną danych; 9) prowadzenie rejestru umów powierzenia przetwarzania danych osobowych; 10) monitorowanie przestrzegania Zasad Bezpieczeństwa Informacji; 11) udział w Audytach i Kontrolach w zakresie przestrzegania Zasad Bezpieczeństwa Informacji; 12) współdziałanie z Administratorem Systemów Informatycznych oraz Inspektorem ds. kadr w zakresie realizowanych zadań. Rozdział 5. Zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych: 1) sprawdzanie projektów organizacji ruchu pod względem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa o ruchu drogowym oraz sporządzania decyzji zatwierdzających; 2) wydawanie zatwierdzeń czasowej zmiany organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych na podstawie przedłożonych wniosków i projektów; 3) wydawanie zatwierdzeń zmian stałej organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych na podstawie przedłożonych wniosków i projektów; 4) opiniowanie wniosków i projektów zmiany stałej i czasowej organizacji ruchu na dogach wojewódzkich i krajowych krzyżujących się z drogami gminnymi lub powiatowymi; 5) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na wykorzystywanie dróg w sposób szczególny (imprezy na drogach); 6) opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny na drogach wojewódzkich i krajowych, krzyżujących się z drogami gminnymi lub powiatowymi; 7) kontrola wykonania zmiany stałej organizacji ruchu przez wnioskodawcę w zgłoszonym terminie. Rozdział 6. Koordynator ds. dostępności: 1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo; 2) analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; 3) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; 4) monitorowanie działalności Starostwa w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebam; 5) sporządzanie raportów i sprawozdań o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; 6) inicjowanie i realizacja programów i projektów zmierzających do likwidacji barier utrudniających osobom niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie. ”;


b) W części II. "Samodzielne Referaty" Dział 10 otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ X. Referat Zarządzania Kryzysowego (Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego): Rozdział 1. Zarządzanie Kryzysowe: 1) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Powiatu Prudnickiego; 2) opracowywanie i aktualizacja planu zarządzania kryzysowego Powiatu Prudnickiego; 3) realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego; 4) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego; 5) zatwierdzanie gminnych planów zarządzania kryzysowego; 6) opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią, w tym przygotowywanie projektów zarządzeń starosty dotyczących ogłaszania i odwoływania pogotowia/alarmu przeciwpowodziowego; 7) opracowanie i aktualizacja powiatowego planu ewakuacji (przyjęcia) ludności II stopnia na wypadek masowego zagrożenia; 8) organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu zarządzania kryzysowego; 9) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny; 10) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 11) współdziałanie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 12) współdziałanie z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu, Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego w Opolu, gminami oraz powiatami w zakresie zarządzania kryzysowego 13) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego; 14) opracowywanie projektów zarządzeń Starosty dotyczących spraw z zakresu zarządzania kryzysowego; 15) gromadzenie, utrzymywanie i aktualizacja baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego oraz wykorzystywanych na potrzeby ochrony ludności; 16) realizacja zadań wykonywanych po wprowadzeniu stopni alarmowych i stopni alarmowych CRP, celem przeciwdziałania i minimalizacji skutków ataków terrorystycznych; 17) wykonywanie zadań wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej, w tym: a) opracowywanie projektów zarządzeń lub decyzji Starosty o wprowadzeniu ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela w stanie klęski żywiołowej; b) występowanie do Wojewody Opolskiego z prośbą o wnioskowanie do Prezesa Rady Ministrów o wprowadzenie na terenie Powiatu Prudnickiego stanu klęski żywiołowej; c) występowanie do Wojewody Opolskiego o wydzielenie sił i środków Sił Zbrojnych RP do wsparcia w zaistniałej sytuacji kryzysowej na terenie powiatu oraz zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia; 18) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego centrum zarządzania kryzysowego; 19) wykonywanie przez Służbę Dyżurną Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego zadań w zakresie: a) pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego; b) współdziałania z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej (gmin powiatu, sąsiednich powiatów i wojewody); c) nadzoru nad systemem wykrywania i alarmowania oraz systemem wczesnego ostrzegania ludności; d) współpracy z podmiotami realizującymi monitoring środowiska; e) współdziałania z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne; f) dokumentowania działań podejmowanych przez centrum; g) realizacji zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa. 20) określanie na obszarze powiatu zadań Krajowego Systemu Ratowniczo - Gaśniczego oraz koordynowanie jego funkcjonowania. Rozdział 2. Ochrona ludności i obrona cywilna: 1) kierowanie i koordynowanie na obszarze Powiatu, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej; 2) nadzorowanie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze Powiatu; 3) koordynowanie współpracy między służbami, inspekcjami i strażami w zakresie realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze Powiatu; 4) organizowanie współpracy między gminami w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze Powiatu; 5) udzielanie gminom wchodzącym w skład powiatu pomocy w realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej; 6) wydawanie zaleceń dla Burmistrzów i Wójta, w celu koordynacji realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej; 7) ocena wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze Powiatu przez podmioty ochrony ludności; 8) zawieranie z Burmistrzami i Wójtem porozumienia lub umowy o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej; 9) tworzenie i utrzymywanie na obszarze Powiatu zasobów ochrony ludności i infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zapewnienia dostępu do wody; 10) wsparcie podmiotów ochrony ludności w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony; 11) wydawanie podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń w zakresie rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty; 12) ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze Powiatu; 13) wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności; 14) organizowanie udzielania pomocy humanitarnej na obszarze Powiatu; 15) opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru Powiatu; 16) planowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej; 17) organizowanie i utrzymywanie powiatowych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach; 18) przeciwdziałanie dezinformacji obniżającej społeczną odporność na obszarze Powiatu; 19) planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony; 20) wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną oraz organizowanie miejsc doraźnego schronienia; 21) wydawanie i odwoływanie poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony; 22) wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji OZO; 23) finansowanie i współfinansowanie utrzymania, modernizacji i budowy infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych; 24) zapewnienie funkcjonowania Starostwa w czasie wojny; 25) wnioskowanie do Wojewody o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej; 26) sporządzanie co dwa lata informacji o stanie przygotowań Powiatu do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz przedstawianie jej Radzie Powiatu; 27) prowadzenie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego; 28) organizacja, nadzór i koordynacja w zakresie rozbudowy bazy magazynowej przeciwpowodziowej; 29) opracowywanie projektów zarządzeń Starosty Prudnickiego w zakresie ochrony ludności i obrony cywilnej; 30) aktualizacja bazy danych sił i środków – Program ARCUS 2005; 31) udział w szkoleniach, ćwiczeniach i treningach z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej. Rozdział 3. Obronność: 1) realizacja określonych przez Wojewodę Opolskiego szczegółowych kierunków działania w zakresie zadań obronnych; 2) przygotowanie propozycji decyzji Starosty do kierowania i realizacji przedsięwzięć związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa na obszarze Powiatu; 3) organizacja i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obronnych; 4) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji planu akcji kurierskiej; 5) współdziałanie z organem administracji wojskowej (WKU) w zakresie organizacji akcji kurierskiej na obszarze Powiatu; 6) organizacja i prowadzenie treningów akcji kurierskiej; 7) wykonywanie zleconych przedsięwzięć dotyczących zakwaterowania Sił Zbrojnych RP; 8) współdziałanie w przygotowaniu organów administracji samorządowej w realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa gospodarza (HNS) na rzecz Sił Zbrojnych RP i wojsk sojuszniczych; 9) opracowywanie i aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu Prudnickiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz koordynacja opacowywania; aktualizacji i realizacji w komórkach organizacyjnych Starostwa oraz powiatowych jedostkach organizacyjnych zadań operacyjnych określonych w ww. Planie; 10) organizacja, prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru Starosty; 11) organizacja Systemu Stałego Dyżuru Starosty; 12) organizacja Głównego Stanowiska Kierowania Starosty; 13) opracowywanie ankiet na potrzeby Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych (NKPPO); 14) organizacja i prowadzenie Punktu Kontaktowego HNS, w tym opracowywanie dokumentacji w zakresie HNS; 15) przygotowywanie wniosków Starosty o nałożenie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony; 16) kontrola wykonywania zadań obronnych w powiatowych jednostkach organizacyjnych. Rozdział 4. Sprawy obywatelskie: 1) realizacja zadań i organizacja przedsięwzięć związanych z przeprowadzaniem kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu; 2) prowadzenie dokumentacji związanej z orzecznictwem powiatowej komisji lekarskiej; 3) określenie zasad udzielania pomocy na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się poniesionych przez repatrianta; 4) wykonywanie zadań Starosty w zakresie udzielania pomocy dla repatriantów oraz osobom posiadającym kartę Polaka w zakresie określonym w przepisach o repatriacji i o karcie polaka; 5) współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych przy realizacji określonych zadań; 6) prowadzenie obsługi administracyjno-biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku. ”;


5) Schemat Struktury Organizacyjnej Starostwa, stanowiący załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Prudnickiemu.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 maja 2025 r.

 

Przewodniczący Zarządu: Radosław Roszkowski
Członek Zarządu: Janusz Siano
Członek Zarządu Regina Przyklenk
Członek Zarządu Dragomir Rudy
Członek Zarządu Andrzej Kałamarz

PDF   Uchwała Nr 562722025 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 11-04-2025 zmieniająca uchwałę w?sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w?Prudniku.pdf (516,11KB)

PDFZalacznik1 562722025.pdf (65,08KB)