Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Nr V/66/2024 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 29-08-2024 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Prudnickiego

Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 marca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107) uchwala się co następuje:

§ 1. W Statucie Powiatu Prudnickiego, stanowiącym załącznik do uchwały Nr LVI/386/2018 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 19 października 2018 r.w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Prudnickiego (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2018 r. poz. 2954), zmienionym uchwałą Nr II/23/2024 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 28 maja 2024 r. (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2024 r. poz. 1499) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 14 ust. 5 i 6 otrzymują brzmienie: 5. Porządek obrad obejmuje w szczególności: 1) przyjęcie porządku obrad z poprzedniej sesji; 2) sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu w okresie międzysesyjnym; 3) informację Starosty o pracy w okresie międzysesyjnym; 4) rozpatrzenie projektów uchwał i podjęcie uchwał; 5) interpelacje i zapytania radnych oraz odpowiedzi na nie; 6) wnioski i oświadczenia radnych. 6. Sprawozdanie oraz informacje, o których mowa w ust. 5 pkt 2 i 3 składa Starosta, Wicestarosta lub inny upoważniony Członek Zarządu. ”;
2) § 31 otrzymują brzmienie:
1. Pracą komisji kieruje Przewodniczący Komisji powoływany i odwoływany przez Radę. 2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji, jego obowiązki wykonuje Wiceprzewodniczący, powoływany i odwoływany przez Radę. 3. Zmian osobowych w składzie komisji dokonuje Rada. 4. Radny ma prawo być członkiem więcej niż dwóch komisji stałych. 5. Głosowanie komisji odbywa się za pomocą elektronicznego systemu do głosowania, a w przypadku braku takiej możliwości, z przyczyn technicznych, przez podniesienie ręki. 6. Obsługę biurową komisji prowadzi Biuro Rady i Zarządu w Wydziale Organizacyjnym, Programów Rozwojowych i Zarządzania Kryzysowego. ”;

3) § 40 otrzymuje brzmienie:
§ 40. 1. Rada ze swojego grona powołuje Komisję Rewizyjną, w składzie co najmniej 3 osobowym. 2. Zmian w składzie Komisji Rewizyjnej dokonuje Rada; 3. Do składu Komisji Rewizyjnej powołuje się przedstawicieli wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych, pełniących funkcję: 1) Przewodniczącego Rady; 2) Wiceprzewodniczącego Rady; 3) Członka Zarządu. 4. Pracami Komisji Rewizyjnej kieruje Przewodniczący Komisji Rewizyjnej powoływany i odwoływany przez Radę. 5. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, jego obowiązki wykonuje Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej, powoływany i odwoływany przez Radę. ”;

4) § 53 otrzymuje brzmienie:
§ 53. Skargi, wnioski i petycje podlegające rozpatrzeniu przez Radę są rejestrowane w odpowiednio w centralnym rejestrze skarg i wniosków oraz w centralnym rejestrze petycji, prowadzonych w Wydziale Organizacyjnym, Programów Rozwojowych i Zarządzania Kryzysowego. ”;

5) § 54 otrzymuje brzmienie:
§ 54. 1. Rada rozpatruje: 1) skargi i wnioski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 2) petycje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach. 2. W celu realizacji zadań, określonych w ust. 1 Rada ze swojego grona powołuje Komisję Skarg, Wniosków i Petycji, w składzie co najmniej 3 radnych. 3. Zmian w składzie Komisji Skarg, Wniosków i Petycji dokonuje Rada; 3. Do składu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji powołuje się przedstawicieli wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych, pełniących funkcję: 1) Przewodniczącego Rady; 2) Wiceprzewodniczącego Rady; 3) Członka Zarządu. 4. Pracami Komisji Skarg, Wniosków i Petycji kieruje Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji powoływany i odwoływany przez Radę. 5. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, jego obowiązki wykonuje Wiceprzewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, powoływany i odwoływany przez Radę. ”;

6) § 67 otrzymuje brzmienie:
§ 67. 1. W przypadku nieobecności lub niemożności wykonywania funkcji przez Starostę obowiązki, o których mowa w § 66 i § 70 ust. 2 wykonuje Wicestarosta. 2. W przypadku nieobecności lub niemożności wykonywania funkcji przez Starostę lub Wicestarostę obowiązki, o których mowa w § 66 i § 70 ust. 2, może wykonywać inny upoważniony Członek Zarządu. ”;

7) w § 72 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. Do udziału w posiedzeniach Zarządu, Starosta lub osoba, go zastępująca, może zobowiązać pracowników Starostwa, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, właściwych ze względu na przedmiot obrad. ”;

8) § 74 otrzymuje brzmienie:
§ 74. 1. Inicjatywa uchwałodawcza w zakresie uchwał okreśłonych w § 73 ust. 1 przysługuje Członkom Zarządu, Sekretarzowi Powiatu, Skarbnikowi, Kierownikom komórek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Prudniku oraz Kierownikom Jednostek Organizacyjnych Powiatu Prudnickiego. 2. Zarząd jest zdolny do podejmowania uchwał w obecności co najmniej trzech Członków Zarządu. 3. Prawo głosowania nad uchwałami Zarządu przysługuje wyłącznie Członkom Zarządu. 4. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów głosowaniu jawnym, chyba, że przepisy prawa stanowią inaczej. 5. Rejestr podjętych uchwał Zarządu prowadzony jest przez pracownika Biura Rady i Zarządu Wydziału Organizacyjnego, Programów Rozwojowychi Zarządzania Kryzysowego. ”;

9) w § 76 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
2. Protokoły z posiedzeń Zarządu po ich przyjęciu podpisują członkowie Zarządu uczestniczący w posiedzeniu, na którym protokół został przyjęty oraz osoba sporządzająca protokół. Lista osób uczestniczących w posiedzeniu Zarządu stanowi załącznik do protokołu. ”;

§ 2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.

Przewodniczący Rady Powiatu w Prudniku

Joachim Kosz

 

PDF   Uchwała Nr V662024 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 29-08-2024 zmieniająca uchwałę w?sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Prudnickiego.pdf (265,86KB)