Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Uchwała Nr 321/1178/2024 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 26-01-2024 zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Prudniku

Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526 z późn. zm.) Zarząd Powiatu w Prudniku uchwala, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Prudniku, stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały Nr 170/592/2021 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 1 września 2021 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Prudniku, zmienionej uchwałami: Nr 174/615/2021 z dnia 30 września 2021 r., Nr 185/654/2021 z dnia 26 listopada 2021 r. Nr 192/682/2021 z dnia 31 grudnia 2021 r., Nr 195/696/2022 z dnia 21 stycznia 2022 r., Nr 229/823/2022 z dnia 1 września 2022 r., Nr 242/878/2022 z dnia 18 listopada 2022 r., Nr 255/932/2023 z dnia 27 stycznia 2023 r., Nr 275/1001/2023 z dnia 5 czerwca 2023 r., Nr 281/1017/2023 z dnia 30 czerwca 2023 r., Nr 286/1034/2023 z dnia 21 lipca 2023 r., Nr 294/1062/2023 z dnia 31 sierpnia 2023 r., Nr 299/1090/2023 z dnia 29 września 2023 r. oraz Nr 319/1161/2024 z dnia 12 stycznia 2024 r. wprowadza się następujące zmiany:


1) w § 7 pkt 3 otrzymuje brzmienie:
3) samodzielnych stanowisk pracy: a) Powiatowego Rzecznika Konsumentów; b) Stanowiska ds. kadr; c) Audytora Wewnętrznego; d) Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy; e) Zespołu Radców Prawnych; f) Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, będącego jednocześnie Kierownikiem Referatu Zarządzania Kryzysowego (Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego); g) Geodety Powiatowego, będącego jednocześnie Naczelnikiem Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru; h) Koordynatora ds. Inwestycji; i) Koordynatora ds. Dostępności; j) Stanowiska ds. Zamówień Publicznych; k) Stanowiska ds. Publicznego Transportu Zbiorowego; l) Kontrolera Wewnętrznego. ”;

2) w § 14 dodaje się pkt 23, który otrzymuje brzmienie:
23) Kontroler Wewnętrzny "KW”. ”;

3) § 26 otrzymuje brzmienie:
§ 26. 1. Kontrola wewnętrzna polega na sprawdzeniu sposobu wykonywania przez komórki organizacyjne Starostwa i jednostki organizacyjne Powiatu powierzonych im zadań. 2. Celem kontroli wewnętrznej jest: 1) zapewnienie Zarządowi Powiatu informacji niezbędnych dla efektywnego kierowania gospodarką Powiatu i podejmowania prawidłowych decyzji; 2) ocena stopnia wykonywania zadań, prawidłowości i legalności działania oraz skuteczności stosowanych metod i środków; 3) doskonalenie metod pracy Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu. 3. System kontroli wewnętrznej obejmuje: 1) samokontrolę, do której zobowiązany jest każdy pracownik bez względu na zajmowane stanowisko i rodzaj wykonywanej pracy. Polega ona na bieżącym kontrolowaniu prawidłowości wykonywania własnej pracy, z uwzględnieniem obowiązków wynikających z posiadenego zakresu czynności; 2) kontrolę instytucjonalną, która jest niezależną funkcją oceniającą, będąca jednym z mechanizmów kontrolnych, realizowanych w ramach systemu kontroli wewnętrznej. Kontrola instytucjonalna prowadzona jest przez Kontrolera Wewnętrznego oraz innych pracowników Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu w zakresie powierzonych zadań i nadzoru nad ich realizacją; 3) kontrolę funkcjonalną, która wykonywana jest przez pracowników na stanowiskach kierowniczych oraz innych pracowników, biorących udział w realizacji określonych zadań, operacji i procesów, których obowiązki wykonywania kontroli funkcjonalnej zostały określone w zakresach czynności lub którzy zostali do tej kontroli upoważnieni; 4) audyt wewnętrzny, który wspomaga system kontroli wewnętrznej poprzez niezależną ocenę funkcjonowania jednostki, w tym adekwatności, efektywności i skuteczności systemu kontroli zarządczej. ”;

4) w Szczegółowym zakresie działania oraz kompetencji Wydziałów, samodzielnych Referatów i samodzielnych stanowisk pracy, stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu Organiacyjnego Starostwa Powiatowego w Prudniku wprowadza się następujące zmiany:
a) W Części I. "Wydziały" w Dziale 4. "Wydział Oświaty i Zdrowia", w Rozdziale 9. "Kultura i ochrona dóbr kultury"dodaje się pkt 13 - 22, które otrzymują brzmienie:
13) zapewnianie warunków prawnych, organizacyjnych i finansowych do ochrony dóbr kultury; 14) wydawanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury; 15) ustanowienie społecznego opiekuna zabytków; 16) przygotowywanie powiatowego programu opieki nad zabytkami; 17) opracowywanie i aktualizacja Planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych; 18) współdziałanie z właściwymi jednostkami w sprawach związanych z umieszczeniem na zabytkach nieruchomych odpowiednich znaków informujących o tym, iż zabytek podlega ochronie; 19) wnioskowanie do Ministra do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego w sprawie przyznania odznaki „za opiekę nad zabytkami” osobom zasłużonym w sprawowaniu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami; 20) mecenat nad działalnością kulturalną; 21) ustanawianie i przyznawanie nagród za osiągnięcia w dziedzinie kultury; 22) prowadzenie działalności kulturalnej – tworzenie instytucji kultury oraz muzeów; ”;


b) w Części II. "Samodzielne Referaty", w Dziale 8. "Referat Pozyskiwania Środków Pozbudżetowych" uchyla się pkt od 30 do 39;

c) w Części III. "Samodzielne Stanowiska Pracy" dodaje się Dział.24 "Kontroler Wewnętrzny", który otrzymuje brzmienie:
DZIAŁ XXIV.1) opracowywanie rocznego planu kontroli wewnętrznej w Starostwie i jednostkach organizacyjnych Powiatu; 2) kontrola realizacji ustaw i innych aktów prawnych w zakresie działalności komórek organizacyjnych Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu; 3) organizowanie oraz prowadzenie kontroli wykonywania zadań Powiatu przez Starostwo oraz jednostki organizacyjne Powiatu; 4) kontrola realizacji aktów prawnych stanowionych przez organy Powiatu oraz Zarządzeń Starosty w komórkach organizacyjncy Starostwa oraz jednostkach organizacyjnych Powiatu; 5) realizacja zadań określonych w Zarządzeniu ds. kontroli wewnętrznej oraz kontroli zarządczej; 6) prowadzenie kontroli w Starostwie i jednostkach organizacyjnych Powiatu w zakresie: a) gospodarowania środkami publicznymi pod względem legalności, gospodarności i celowości; b) funkcjonowania systemu kontroli zarządczej; c) wykorzystywania wyników kontroli i oceny celowości wydatków poniesionych w związku z realizacją zadań; 7) formułowanie w oparciu o ustalenia kontroli wystąpień pokontrolnych; 8) przedkładanie Zarządowi Powiatu informacji niezbędnych dla efektywnego kierowania gospodarką Powiatu i podejmowania prawidłowych decyzji; 9) sporządzanie sprawozdań z przeprowadzonych kontoli wewnętrznych za rok poprzedni; 10) współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi; 11) współpraca z pracownikami merytorycznymi Starostwa w zakresie będącym przedmiotem kontroli; 12) koordynowanie kontroli zarządczej w Starostwie. ”;


5) Schemat Struktury Organizacyjnej Starostwa, stanowiący załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Staroście Prudnickiemu.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2024 r., z wyjątkiem § 1 pkt 4 lit. a i b, które wchodzą w życie z dniem 1 marca 2024 r.

Przewodniczący Zarządu: Radosław Roszkowski
Członek Zarządu: Janusz Siano
Członek Zarządu Joachim Kosz
Członek Zarządu Dragomir Rudy
Członek Zarządu Alicja Zawiślak

PDF   Uchwała Nr 32111782024 Zarządu Powiatu w Prudniku z dnia 26-01-2024 zmieniająca uchwałę w.pdf (399,85KB)

PDFZalacznik1 32111782024.pdf (67,11KB)