Uchwała Nr LXXX/655/2024 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 26-01-2024 zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu określającego: wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród nauczycielom zatrudnionym w szkołach prowadzonych przez Powiat Prudnicki
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526, z 2023 r. poz. 572) oraz art. 30 ust. 6, art. 49 ust. 2 w związku z art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984, poz. 1586, poz. 1672, poz. 1730, poz. 2005) Rada Powiatu w Prudniku, po uzgodnieniu ze związkami zawodowymi reprezentującymi nauczycieli, uchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale Nr LXXIX/645/2023 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 22 grudnia 2023 r. w sprawie ustalenia regulaminu określającego: wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród nauczycielom zatrudnionym w szkołach prowadzonych przez Powiat Prudnicki wprowadza się następujące zmiany:
1) § 4 otrzymuje brzmienie:
„§ 4. Przy ustalaniu nauczycielowi dodatku motywacyjnego bierze się pod uwagę spełnianie co najmniej 5 z niżej wymienionych kryteriów szczegółowych: 1) uzyskiwanie przez uczniów, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela, wysokich osiągnięć dydaktyczno – wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji oraz wynikami egzaminów zewnętrznych; 2) osiąganie wyróżniających efektów w przygotowaniu uczniów do udziału w olimpiadach, konkursach przedmiotowych i tematycznych, turniejach, zawodach sportowych, przeglądach i festiwalach oraz w innych formach reprezentowania szkoły; 3) prowadzenie zajęć z uczniami poza obowiązującym wymiarem zajęć; 4) stosowanie nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania i wychowania, w tym wprowadzanie innowacji pedagogicznych i eksperymentów, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania; 5) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych; 6) pełne rozpoznanie środowiska wychowawczego uczniów, aktywne i efektywne działanie na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki; 7) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego; 8) uzyskiwanie efektywnych wyników pracy z uczniem mającym trudności w nauce; 9) podejmowanie skutecznych działań na rzecz profilaktyki zdrowotnej i zapobiegania patologiom społecznym; 10) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami; 11) podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez udział w zorganizowanych formach doskonalenia; 12) prowadzenie lekcji koleżeńskich, przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli; 13) przygotowanie oraz wzorowa organizacja uroczystości szkolnych lub środowiskowych, organizowanie i współorganizowanie imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych, konkursów, akcji charytatywnych i wycieczek w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych; 14) pełnienie dodatkowych funkcji związanych z realizacją procesu dydaktyczno-wychowawczego, organizacyjnego lub diagnostyczno-terapeutycznego (np. przewodniczącego zespołu przedmiotowego, opiekuna samorządu uczniowskiego lub organizacji młodzieżowej, koordynatora sieci); 15) wzorowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym przebiegu nauczania; 16) podejmowanie skutecznych działań mających na celu podniesienie efektywności nauczania; 17) podejmowanie działań na rzecz podniesienia atrakcyjności oferty edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej; 18) nawiązanie i utrzymywanie kontaktów ze szkołami partnerskimi oraz prowadzenie współpracy międzynarodowej; 19) współpraca ze środowiskiem lokalnym i promowanie szkoły na zewnątrz; 20) zaangażowanie w opracowanie lub realizację różnorodnych projektów edukacyjno-społecznych, w tym finansowanych ze środków UE. ”;
2) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Wysokość dodatku motywacyjnego dla dyrektorów ustala się z uwzględnieniem kryteriów szczegółowych określonych w § 4 oraz dodatkowo co najmniej 5 z następujących kryteriów zarządzania szkołą: 1) wyróżniająca sprawność w zarządzaniu działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły; 2) prowadzenie polityki kadrowej mającej na celu doskonalenie kadry nauczycielskiej, poszerzanie oferty edukacyjnej, wprowadzanie coraz lepszych metod dydaktycznych i wychowawczych; 3) racjonalne i celowe gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i pozyskiwanie ich z innych źródeł oraz przestrzeganie zasad dyscypliny finansowej, z wykorzystaniem możliwości obniżania kosztów własnych; 4) umiejętność racjonalnego planowania pracy szkoły oraz stwarzania możliwie optymalnych warunków na rzecz realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych szkoły; 5) tworzenie odpowiednich warunków, sprzyjających wdrażaniu innowacji i eksperymentów oraz doskonaleniu zawodowemu nauczycieli; 6) opracowanie publikacji, referatów, materiałów dydaktycznych; 7) wyróżnianie się w dbałości o utrzymanie ładu i porządku wokół szkoły oraz estetyki jej pomieszczeń; 8) podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu technicznego obiektów szkolnych; 9) pozyskiwanie dodatkowych środków zewnętrznych na remonty i inwestycje oraz na wyposażenie w sprzęt i pomoce; 10) systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji kierowniczych poprzez udział w formach doskonalenia; 11) wprowadzenie szkoły na drogę rozwoju organizacyjnego z wyraźnie korzystnymi przeobrażeniami w poszczególnych obszarach pracy szkoły; 12) wzorowa współpraca z rodzicami, radą rodziców, organem prowadzącym; 13) wzorowa współpraca z organizacjami społecznymi, organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi; 14) promocja szkoły na zewnątrz, prowadzenie współpracy międzynarodowej, udział szkoły w uroczystościach patriotycznych, historycznych, kulturalnych itp; 15) działanie na rzecz właściwych relacji interpersonalnych i twórczej atmosfery pracy; 16) sprawowanie opieki nad dziećmi z rodzin niewydolnych wychowawczo. ”;
3) w § 8 ust. 1 pkt 1) otrzymuje brzmienie:
„1) za funkcję wychowawcy klasy: a) w klasach do 25 uczniów – 300 zł miesięcznie; b) w klasach powyżej 25 uczniów – 350 zł miesięcznie; ”;
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Prudniku.
§ 3. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego i wchodzi w życie od dnia 1 września 2024 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2024 r.
Uchwała Nr LXXX6552024 Rady Powiatu w Prudniku z dnia 26-01-2024 zmieniająca uchwałę w.pdf (183,09KB)