Uchwała Nr Rady Powiatu w Prudniku z dnia 01-01-2001 w sprawie ustalenia regulaminu określającego: wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość i warunki wypłacania nagród nauczycielom zatrudnionym w szkołach prowadzonych przez Powiat Prudnicki
Na podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1526, z 2023 r. poz. 572) art. 30 ust. 6, art. 49 ust. 2 w związku z art. 91d pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984, poz. 1586, poz. 1672, poz. 2005) w związku z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 416 i 922, z 2015 r. poz. 868 , z 2016 r. poz.1029, z 2017 r. poz. 630, z 2018 r. poz. 638, z 2019 r. poz. 249, poz. 1587 i poz. 2441, z 2020 r. poz. 1491, z 2021 r. poz. 787, z 2022 r. poz. 1057, 1798, z 2023 r. poz. 352) Rada Powiatu w Prudniku po uzgodnieniu ze Związkami Zawodowymi reprezentującymi nauczycieli, uchwala Regulamin określający wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki pracy, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, wysokość i warunki wypłacania nagród nauczycielom zatrudnionym w szkołach prowadzonych przez Powiat Prudnicki;
Rozdział 1.Postanowienia ogólne
Postanowienia ogólne § 1. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o:
1) Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.),
2) rozporządzeniu – należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 416 z późn. zm.),
3) szkole – należy przez to rozumieć, szkoły i placówki oświatowe, określone w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.), dla których organem prowadzącym jest Powiat Prudnicki,
4) Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Prudnickiego,
5) dyrektorze – należy przez to rozumieć dyrektora szkoły, określonej w pkt 3,
6) roku szkolnym – należy przez to rozumieć okres pracy szkoły od 1 września danego roku do 31 sierpnia roku następnego,
7) klasie – należy przez to rozumieć także oddział lub grupę,
8) uczniu – należy przez to rozumieć także wychowanka i słuchacza,
9) tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin – należy przez to rozumieć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w §1 ust.1 rozporządzenia.
Rozdział 2.Dodatek za wysługę lat
Dodatek za wysługę lat § 2. 1. Nauczycielowi przysługuje dodatek za wysługę lat zgodnie z postanowieniami art. 33 ust. 1 Karty Nauczyciela oraz § 7 rozporządzenia. 2. Dodatek za wysługę lat przysługuje nauczycielowi za dni, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem bądź chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
Rozdział 3.Dodatek motywacyjny
Dodatek motywacyjny § 3. Wysokość środków finansowych przeznaczonych na dodatki motywacyjne dla nauczycieli wynosi 6,00% stawki wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli danej szkoły.
§ 4. Przy ustalaniu nauczycielowi dodatku motywacyjnego bierze się pod uwagę spełnianie co najmniej 5 z niżej wymienionych kryteriów szczegółowych:
1) uzyskiwanie przez uczniów, z uwzględnieniem ich możliwości oraz warunków pracy nauczyciela, wysokich osiągnięć dydaktyczno – wychowawczych, potwierdzonych wynikami klasyfikacji lub promocji oraz wynikami egzaminów zewnętrznych;
2) osiąganie wyróżniających efektów w przygotowaniu uczniów do udziału w olimpiadach, konkursach przedmiotowych i tematycznych, turniejach, zawodach sportowych, przeglądach i festiwalach oraz w innych formach reprezentowania szkoły;
3) prowadzenie zajęć z uczniami poza obowiązującym wymiarem zajęć;
4) przeprowadzanie i dokonywanie analizy i oceny egzaminów próbnych maturalnych;
5) przeprowadzanie i dokonywanie analizy i oceny egzaminów próbnych w szkole podstawowej oraz szkole branżowej;
6) udział w komisjach przeprowadzających egzamin ósmoklasisty oraz egzamin nadający kwalifikacje w zawodzie;
7) stosowanie nowoczesnych i innowacyjnych metod nauczania i wychowania, w tym wprowadzanie innowacji pedagogicznych i eksperymentów, skutkujących efektami w procesie kształcenia i wychowania;
8) skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za własną edukację, planowania własnej przyszłości, pracy nad sobą oraz właściwych postaw moralnych i społecznych;
9) pełne rozpoznanie środowiska wychowawczego uczniów, aktywne i efektywne działanie na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki;
10) skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego;
11) uzyskiwanie efektywnych wyników pracy z uczniem mającym trudności w nauce;
12) podejmowanie skutecznych działań na rzecz profilaktyki zdrowotnej i zapobiegania patologiom społecznym;
13) aktywne i efektywne działania na rzecz uczniów potrzebujących opieki, z uwzględnieniem ich potrzeb, w szczególności w stałej współpracy z rodzicami;
14) podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych oraz doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez udział w zorganizowanych formach doskonalenia;
15) prowadzenie lekcji koleżeńskich, przejawianie innych form aktywności w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli;
16) przygotowanie oraz wzorowa organizacja uroczystości szkolnych lub środowiskowych, organizowanie i współorganizowanie imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych, konkursów, akcji charytatywnych i wycieczek w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych;
17) pełnienie dodatkowych funkcji związanych z realizacją procesu dydaktyczno-wychowawczego, organizacyjnego lub diagnostyczno-terapeutycznego (np. przewodniczącego zespołu przedmiotowego, opiekuna samorządu uczniowskiego lub organizacji młodzieżowej, koordynatora sieci);
18) wzorowe prowadzenie dokumentacji szkolnej, w tym przebiegu nauczania;
19) podejmowanie skutecznych działań mających na celu podniesienie efektywności nauczania;
20) podejmowanie działań na rzecz podniesienia atrakcyjności oferty edukacyjnej i opiekuńczo-wychowawczej;
21) nawiązanie i utrzymywanie kontaktów ze szkołami partnerskimi oraz prowadzenie współpracy międzynarodowej;
22) współpraca ze środowiskiem lokalnym i promowanie szkoły na zewnątrz;
23) zaangażowanie w opracowanie lub realizację różnorodnych projektów edukacyjno-społecznych, w tym finansowanych ze środków UE.
§ 5. Wysokość dodatku motywacyjnego dla dyrektorów ustala się z uwzględnieniem kryteriów szczegółowych określonych w § 4 oraz dodatkowo co najmniej 5 z następujących kryteriów zarządzania szkołą:
1) wyróżniająca sprawność w zarządzaniu działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły;
2) prowadzenie polityki kadrowej mającej na celu doskonalenie kadry nauczycielskiej, poszerzanie oferty edukacyjnej, wprowadzanie coraz lepszych metod dydaktycznych i wychowawczych;
3) racjonalne i celowe gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i pozyskiwanie ich z innych źródeł oraz przestrzeganie zasad dyscypliny finansowej, z wykorzystaniem możliwości obniżania kosztów własnych;
4) umiejętność racjonalnego planowania pracy szkoły oraz stwarzania możliwie optymalnych warunków na rzecz realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych szkoły;
5) tworzenie odpowiednich warunków, sprzyjających wdrażaniu innowacji i eksperymentów oraz doskonaleniu zawodowemu nauczycieli;
6) opracowanie publikacji, referatów, materiałów dydaktycznych;
7) wyróżnianie się w dbałości o utrzymanie ładu i porządku wokół szkoły oraz estetyki jej pomieszczeń;
8) podejmowanie działań na rzecz poprawy stanu technicznego obiektów szkolnych;
9) pozyskiwanie dodatkowych środków zewnętrznych na remonty i inwestycje oraz na wyposażenie w sprzęt i pomoce;
10) systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji kierowniczych poprzez udział w formach doskonalenia;
11) wprowadzenie szkoły na drogę rozwoju organizacyjnego z wyraźnie korzystnymi przeobrażeniami w poszczególnych obszarach pracy szkoły;
12) wzorowa współpraca z rodzicami, radą rodziców, organem prowadzącym;
13) wzorowa współpraca z organizacjami społecznymi, organizacjami pozarządowymi, związkami zawodowymi;
14) promocja szkoły na zewnątrz, prowadzenie współpracy międzynarodowej, udział szkoły w uroczystościach patriotycznych, historycznych, kulturalnych itp;
15) działanie na rzecz właściwych relacji interpersonalnych i twórczej atmosfery pracy;
16) umiejętność rozwiązywania konfliktów w zespole;
17) wspieranie samorządności uczniowskiej;
18) nadzór nad przestrzeganiem praw dziecka i ucznia;
19) sprawowanie opieki nad dziećmi z rodzin niewydolnych wychowawczo lub ekonomicznie;
20) terminowa realizacja poleceń organu prowadzącego;
21) terminowe i należyte wywiązywanie się wobec organu prowadzącego z obowiązków w zakresie sprawozdawczości i przekazywania informacji;
22) stopień i sposób realizacji koncepcji rozwoju szkoły, przedstawionej w trakcie konkursu na stanowisko dyrektora.
§ 6. 1. Dodatek motywacyjny może być przyznany dla nauczycieli w wysokości od 6% do 25% wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela, a dla dyrektorów w wysokości od 15% do 40% wynagrodzenia zasadniczego. 2. Dodatek motywacyjny może być przyznany nauczycielowi, który przepracował co najmniej 6 miesięcy w danej szkole.
3. Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 6 miesięcy.
4. Wysokość dodatku motywacyjnego dla nauczyciela oraz okres jego przyznania, uwzględniając poziom spełniania warunków, o których mowa w § 4 ustala dyrektor, a w stosunku do dyrektora, uwzględniając poziom spełniania kryteriów szczegółowych, o których mowa w § 4 i § 5 – Starosta.
Rozdział 4.Dodatek funkcyjny
Dodatek funkcyjny § 7. 1. Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko kierownicze w szkole przysługuje dodatek funkcyjny w stosunku procentowym do wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela według następujących zasad: 1) dyrektorowi szkoły każdego typu liczącej:
a) do 11 oddziałów – od 20% do 70%,
b) od 12 do 20 oddziałów – od 25% do 75%,
c) od 21 i więcej oddziałów – od 30% do 80%;
2) wicedyrektorowi szkoły każdego typu – od 20% do 60%,
3) dyrektorowi poradni psychologiczno- pedagogicznej – od 25% do 65%,
4) kierownikowi szkolenia praktycznego – od 20% do 55%,
5) kierownikowi internatu – od 20% do 50%,
2. Wysokość dodatku funkcyjnego w granicach stawek określonych w ust.1 ustala dla dyrektora Starosta, a dla wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych dyrektor, uwzględniając wielkość szkoły, jej warunki organizacyjne oraz liczbę stanowisk kierowniczych w szkole.
§ 8. 1. Nauczycielom realizującym dodatkowe zadania oraz zajęcia przysługuje dodatek funkcyjny w wysokości: 1) za funkcję wychowawcy klasy:
a) w klasach do 25 uczniów - 300 zł;
b) w klasach powyżej 25 uczniów – 350 zł;
2) za funkcję nauczyciela opiekującego się oddziałem przedszkolnym - 300 zł miesięcznie;
3) za funkcję opiekuna stażu - 120 zł miesięcznie za każdego nauczyciela odbywającego staż;
4) za funkcję mentora – 120 zł miesięcznie za każdego nauczyciela odbywającego przygotowanie do zawodu.
2. Dodatek funkcyjny, o którym mowa w ust.1 przyznaje dyrektorowi Starosta, a pozostałym nauczycielom dyrektor.
3. W przypadku zaprzestania funkcji wychowawcy klasy lub funkcji nauczyciela opiekującego się oddziałem przedszkolnym w związku z pobytem na urlopie macierzyńskim, wychowawczym, na zwolnieniu lekarskim lub nieobecnością w pracy z innych usprawiedliwionych przyczyn, dodatek, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 nie przysługuje, gdy dyrektor powierzy pełnienie tych funkcji innemu nauczycielowi.
4. Dodatek funkcyjny, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 i 4 nie przysługuje w okresie przerwy w odbywaniu stażu przez nauczyciela, nad którym pełniono opiekę. Prawo do dodatku przysługuje na nowo z dniem rozpoczęcia kontynuacji stażu przez nauczyciela podlegającego opiece.
§ 9. 1. Dodatek funkcyjny przysługuje nauczycielom, którym powierzono obowiązki kierownicze w zastępstwie. W tych przypadkach prawo do dodatku przysługuje od pierwszego dnia miesiąca po upływie jednomiesięcznego okresu pełnienia tych obowiązków. 2. Dodatek funkcyjny w wysokości ustalonej dla dyrektora przysługuje wicedyrektorowi od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po trzech miesiącach zastępstwa.
3. Otrzymanie dodatku, o którym mowa w §7 ust.1 nie wyłącza prawa do otrzymywania dodatku, o którym mowa w §8 ust.1.
Rozdział 5.Dodatek za warunki pracy
Dodatek za warunki pracy § 10. 1. Nauczycielowi przysługuje dodatek za warunki pracy z tytułu pracy w trudnych i uciążliwych warunkach określonych w przepisach § 8 i § 9 rozporządzenia. 2. Ustala się następujące wysokości dodatków za trudne lub uciążliwe warunki pracy:
1) trudne warunki pracy 9%,
2) uciążliwe warunki pracy 11%
1 pobieranego przez nauczycieli wynagrodzenia zasadniczego.
3. Dodatek wypłaca się proporcjonalnie do realizowanego przez nauczycieli obowiązkowego wymiaru godzin w warunkach trudnych lub uciążliwych.
4. Nauczycielom, którym obniżono tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć, posiadającym prawo do dodatku za trudne warunki pracy, dodatek wypłaca się w całości.
5. W razie zbiegu tytułów do dodatku za trudne warunki pracy i za uciążliwe warunki pracy przysługuje nauczycielowi prawo do dodatku z każdego tytułu.
6. Wysokość dodatku za warunki pracy, z uwzględnieniem warunków, określonych w §8 i §9 rozporządzenia, ustala dla nauczyciela dyrektor, a dla dyrektora – Starosta. Rozdział 6.Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe igodziny doraźnych zastępstw
Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw
§ 11. 1. Wynagrodzenie za jedną godzinę ponadwymiarową i godzinę doraźnego zastępstwa oblicza się dzieląc przyznaną nauczycielowi stawkę wynagrodzenia zasadniczego (łącznie z dodatkiem za warunki pracy, jeżeli praca godzinach ponadwymiarowych oraz doraźnego zastępstwa odbywa się w warunkach uprawniających do dodatku) przez miesięczną liczbę godzin tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, ustalonego dla rodzaju zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, realizowanych w ramach godzin ponadwymiarowych lub doraźnego zastępstwa nauczyciela. 2. Miesięczną liczbę godzin obowiązkowego lub realizowanego wymiaru godzin nauczyciela, o której mowa w ust.1 uzyskuje się mnożąc odpowiedni wymiar godzin przez 4,16 z zaokrągleniem do pełnych godzin w ten sposób, że czas zajęć do 0,5 godziny pomija się, a co najmniej 0,5 godziny liczy się za pełną godzinę.
Rozdział 7.Nagrody ze specjalnego funduszu nagród
Nagrody ze specjalnego funduszu nagród § 12. 1. Środki na nagrody w ramach specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli w wysokości 1% planowanych środków na wynagrodzenia osobowe nauczycieli planuje dyrektor w rocznym planie finansowym szkoły, z tym, że: 1) 80% środków funduszu przeznacza się na nagrody dyrektora,
2) 20% środków funduszu przeznacza się na nagrody organu prowadzącego – Starosty.
2. Nagrody ze specjalnego funduszu nagród mają charakter uznaniowy i przyznawane są nauczycielowi za wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej.
3. Nagroda może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej 1 roku.
4. Nagrody dyrektora szkoły przyznaje dyrektor z własnej inicjatywy.
5. Z wnioskiem o przyznanie nagrody Starosty występuje:
1) dla nauczyciela – dyrektor szkoły po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną,
2) dla dyrektora – Naczelnik Wydziału Oświaty i Zdrowia.
6. Nagroda Starosty i nagroda dyrektora szkoły nie może być przyznana jednocześnie.
7. Wysokość nagrody dyrektora wynosi od 50% do 75% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela dyplomowanego.
8. Wysokość nagrody Starosty wynosi od 75% do 100% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego nauczyciela dyplomowanego.
§ 13. 1. Nagrodę może otrzymać nauczyciel, który wyróżnia się osiągnięciami w działalności dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej szkoły i spełnia co najmniej 5 z podanych kryteriów: 1) aktywnie uczestniczy w życiu szkoły, przygotowuje i wzorowo organizuje uroczystości ogólnoszkolne i środowiskowe;
2) wzorowo organizuje współpracę z rodzicami i we współpracy z nimi rozwiązuje problemy wychowawcze;
3) organizuje współpracę szkoły z jednostkami systemu ochrony zdrowia, policją, organizacjami i stowarzyszeniami oraz rodzicami w zakresie zapobiegania i usuwania przejawów patologii społecznej i niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży;
4) podejmuje działania dydaktyczno-wychowawcze wykraczające poza przydział obowiązków;
5) promuje swoją szkołę na zewnątrz;
6) dzieli się swoimi doświadczeniami poprzez publikacje i opracowanie materiałów metodycznych służących innym nauczycielom;
7) opracowuje i wdraża własne programy autorskie;
8) współuczestniczy w wymianie międzynarodowej uczniów;
9) podejmuje działalność innowacyjną i eksperymentalną;
10) prowadzi zajęcia wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce, aktywnie i efektywnie działa na rzecz uczniów potrzebujących szczególnej opieki;
11) pracuje z uczniami uzdolnionymi i osiąga wyróżniające efekty w przygotowaniu ich do olimpiad i konkursów przedmiotowych;
12) wzbogaca swój warsztat pracy pedagogicznej i wychowawczej;
13) prowadzi lekcje otwarte dla nauczycieli i zajęcia w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli;
14) aktywnie współpracuje ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz edukacji;
15) w zakresie pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej:
a) diagnozuje potrzeby środowiska, inicjuje i współorganizuje indywidualne lub grupowe formy pomocy dziecku i jego rodzinie,
b) stosuje w procesie diagnostycznym nowoczesne metody i opracowuje opinie odpowiadające na postawiony przez kierujących problem, ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń do pracy z dzieckiem,
c) udziela nauczycielom pomocy w konstruowaniu programów terapeutycznych dla dzieci,
d) wzbogaca ofertę poradni w zakresie nowych programów dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli,
e) organizuje pomoc w środowisku dziecka,
f) monitoruje i ewaluuje własne działania terapeutyczno-profilaktyczne,
g) systematycznie uczestniczy w formach doskonalenia zawodowego oraz wykorzystuje zdobyte kompetencje i kwalifikacje w pracy diagnostycznej, terapeutycznej i doradczej z dziećmi, młodzieżą, ich rodzicami i nauczycielami,
h) aktywnie działa na rzecz wspomagania szkół i placówek oraz sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli,
i) aktywnie pomaga w diagnozowaniu zapotrzebowania uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej,
j) popularyzuje w różnych formach wiedzę psychologiczno-pedagogiczną w zakresie pomocy dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom.
2. Nauczyciel, któremu powierzono funkcję dyrektora może otrzymać nagrodę za wyróżniającą pracę oraz osiągnięcia w kierowanej przez siebie szkole, z uwzględnieniem kryteriów szczegółowych określonych w § 13 ust. 1 oraz przy spełnieniu co najmniej 5 z podanych kryteriów:
1) rosnącą jakość pracy szkoły lub placówki potwierdzoną wynikami egzaminów zewnętrznych, rezultatami uczniów w olimpiadach, konkursach, rozgrywkach sportowych i organizowanych rankingach szkół;
2) wyróżniającą sprawność w zarządzaniu działalnością administracyjno-gospodarczą szkoły lub placówki;
3) racjonalne gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i pozyskiwanie ich z innych źródeł oraz przestrzeganie obowiązującej dyscypliny finansowej, z wykorzystaniem możliwości obniżania kosztów własnych;
4) umiejętność racjonalnego planowania pracy szkoły oraz stwarzania możliwie optymalnych warunków na rzecz realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych szkoły;
5) tworzenie odpowiednich warunków, sprzyjających wdrażaniu innowacji i eksperymentów oraz doskonaleniu zawodowemu nauczycieli;
6) wyróżnianie się w dbałości o utrzymanie ładu i porządku wokół szkoły oraz estetyki jej pomieszczeń oraz realizowania działań inwestycyjnych;
7) skuteczne i różnorodne promowanie placówki i podnoszenie jej pozycji w środowisku i w regionie, w szczególności przez efektywny udział uczniów w olimpiadach przedmiotowych;
8) wprowadzanie działań innowacyjnych na rzecz rozwoju organizacji pracy szkoły;
9) sprawowanie nadzoru pedagogicznego poprzez działalność diagnostyczno-oceniającą i wspomagającą nauczycieli;
10) realizacja zadań edukacyjnych, wynikających z przyjętych założeń i priorytetów polityki oświatowej powiatu;
11) terminowe i należyte wywiązywanie się wobec organu prowadzącego z obowiązków w zakresie sprawozdawczości i przekazywania informacji;
3. Zawiadomienie o przyznaniu nagrody przekazuje się nauczycielowi w formie pisemnej. Kopię zawiadomienia włącza się do akt osobowych nauczyciela.
4. Nagrody są przyznawane z okazji Dnia Edukacji Narodowej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach nagroda może być przyznana w innym terminie.
5. Termin składania wniosków o nagrodę Starosty ustala się do dnia 4 października, z zastrzeżeniem ust. 4.
Rozdział 8.Postanowienia końcowe
Postanowienia końcowe § 14. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Prudniku.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego z mocą od dnia 1 stycznia 2024 r. i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2024 r.
UZASADNIENIE