- Menu BIP
- WYDZIAŁY STAROSTWA
- Wydział Organizacyjny, Programów Rozwojowych i Zarządzania Kryzysowego
Zadania Wydziału Organizacyjnego, Programów Rozwojowych i Zarządzania Kryzysowego
SPRAWY ORGANIZACYJNE
1) opracowywanie projektów m.in: Regulaminu Organizacyjnego Starostwa, Statutu Powiatu, Regulaminu Pracy,
2) prowadzenie rejestru aktów prawnych Starosty,
3) przyjmowanie, rej estracj a i załatwianie skarg i wniosków,
4) prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
5) inicjowanie działań usprawniających fazy i metody pracy oraz techniki zarządzania,
6) prowadzenie obsługi sekretariatu,
7) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa oraz elektronicznej skrzynki podawczej- punktu obsługi klienta (biuro podawcze),
8) gospodarowanie etatami i funduszem płac,
9) wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych, w tym:
a) prowadzenie akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek
organizacyjnych zatrudnionych przez Starostę,
b) wystawianie świadectw pracy, legitymacji służbowych i prowadzenie stosownych
rejestrów,
c) prowadzenie i dokumentowanie spraw dotyczących nawiązywania i rozwiązywania
stosunku pracy, przebiegu pracy, jubileuszy oraz odznaczeń,
10) przyjmowanie i publikacja oświadczeń majątkowych dotyczących pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych, Radnych i członków Zarządu,
11) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
12) prowadzenie spraw związanych z praktykami uczniowskimi i studenckimi, stażami zawodowymi oraz pracami interwencyjnymi w Starostwie
13) współdziałanie przy dokonywaniu ocen pracowników,
14) kontrola i nadzór dyscypliny w Starostwie,
15) współdziałanie w wykonywaniu zadań związanych z wyborami organów samorządu terytorialnego w zakresie ustalonym kodeksem wyborczym i innymi ustawami oraz przeprowadzaniem referendum lokalnego,
16) obsługa merytoryczna oraz techniczno-organizacyjna Zarządu,
17) prowadzenie ewidencji uchwał i decyzji Zarządu, przekazywanie Wydziałom zadań z nich wynikających,
18) obsługa merytoryczna oraz techniczno-organizacyjna Rady, komisji stałych, doraźnych Rady, zespołów kontrolnych oraz Przewodniczącego Rady,
19) prowadzenie ewidencji uchwał Rady Powiatu, wniosków Radnych i wniosków Komisji przekazywanych Zarządowi (Staroście) do realizacji,
20) prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Rady,komisji stałych, doraźnych oraz zespołów kontrolnych,
21) prowadzenie rejestrów wniosków komisji Rady, radnych, a także egzekwowanie terminowej ich realizacji,
22) wykonywanie zadań z zakresu ochrony praw radnych i przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w tych sprawach,
23) wykonywanie czynności związanych ze współdziałaniem Rady i jej organów z organizacjami społecznymi, politycznymi i samorządowymi,
24) administrowanie budynkami administracyjnymi, gospodarka lokalami biurowymi Starostwa,
25) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie realizowanych zadań,
26) koordynowanie oraz wspieranie wszelkich działań związanych z wdrażaniem Strategii, porozumień, planów itp.,
27) koordynowanie spraw związanych z obsługą organizacyjną delegacji krajowych i zagranicznych,
28) organizowanie prac porządkowych i gospodarczych,
29) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami,
30) zabezpieczanie mienia oraz organizacja ochrony budynków,
31) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,
32) administrowanie budynkami, lokalami stanowiącymi zasób powiatowy i Skarbu Państwa w sprawach dotyczących naliczania i rozliczania czynszów oraz mediów,
33) zaopatrzenie materiałowo - techniczne na cele biurowe,
34) zaopatrzenie Starostwa w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci i ich kasowanie,
35) prowadzenie małej poligrafii i łączy telefonicznych,
36) prenumerata wydawnictw, czasopism i dzienników,
37) współdziałanie z Komisją Socjalną w zakresie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
38) planowanie wydatków związanych z technicznym zabezpieczeniem pracy Wydziałów,
39) zapewnienie wykorzystania informatyki,
40) zapewnienie obsługi informatycznej Wydziałów,
41) administrowanie systemami informatycznymi,
42) zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
43) administrowanie stroną internetową powiatu i Biuletynem Informacji Publicznej,
44) administrowanie siecią informatyczną Starostwa,
45) współdziałanie z Referatem Pozyskiwania Środków Pozabudżetowych przy pozyskiwaniu:
a) środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej oraz innych środków krajowych i zagranicznych,
b) środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na dofinansowanie m.in. likwidacji barier architektonicznych, komunikacyjnych, edukacyjnych itp. oraz tworzenie stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,
46) współdziałanie z gminami i powiatami, samorządem województwa, z administracją rządową w zakresie możliwości pozyskiwania dofinansowania projektów z Unii Europejskiej i innych programów pomocowych,
47) dbałość o zapewnienie prawidłowej realizacji zadań wynikających z ustawy o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych.
SPRAWY OBYWATELSKIE
1) podejmowanie skoordynowanych przedsięwzięć w celu zabezpieczania imprez masowych oraz wprowadzanie zakazu przeprowadzania imprez masowych,
2) realizacja zadań i organizacja przedsięwzięć związanych z przeprowadzaniem kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,
3) prowadzenie dokumentacji związanej z orzecznictwem powiatowej komisji lekarskiej,
4) nadzór nad działalnością stowarzyszeń, prowadzenie ewidencji i rejestrów stowarzyszeń;
5) prowadzenie rejestru fundacji,
6) określenie zasad udzielania pomocy na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się poniesionych przez repatrianta,
7) wnioskowanie o przekazanie środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem repatriantowi pomocy,
8) realizacja zadań związanych z wypłatą kwoty stanowiącej równowartość pomocy przydzielonej repatriantowi,
9) podejmowanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych,
10) wydawanie zezwoleń za sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy,
11) organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do zakładu medycyny sądowej lub prosektorium,
12) współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych przy realizacji określonych zadań,
13) przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych,
14) prowadzenie spraw związanych z ustawą o likwidacji niepodjętych depozytów,
15) prowadzenie obsługi administracyjno-biurowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
1) współdziałanie w zakresie utrzymania na terenie Powiatu właściwego stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego poprzez koordynację przedsięwzięć Policji i Straży w tym zakresie,
2) określanie na obszarze Powiatu zadań Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego oraz ko ordynowanie j ego funkcj ono wania,
3) prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze Powiatu,
4) budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży i innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu,
5) organizowanie systemu łączności alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu,
6) określenie występujących i potencjalnych zagrożeń oraz prognozowanie tych zagrożeń,
7) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego zespołu zarządzania
kryzysowego,
8) realizacja zarządzeń Starosty wydanych w sytuacjach kryzysowych przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,
9) opracowanie i aktualizacja powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
10) koordynowanie realizacji procesu odbudowy,
11) organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu zarządzania kryzysowego,
12) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego centrum zarządzania
kryzysowego,
13) monitorowanie, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i
porządkowo - ochronnych przy pomocy powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,
14) opracowanie i aktualizacja powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią.
OBRONA CYWILNA
1) realizowanie zadań obrony cywilnej mającej na celu zapewnienie ochrony ludności przebywającej na terenie Powiatu przed niebezpieczeństwami wynikającymi z klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska lub działań wojennych,
2) realizacja wytycznych i zarządzeń Wojewody Opolskiego - szefa obrony cywilnej województwa w zakresie obrony cywilnej,
3) prowadzenie działalności planistycznej i prac organizacyjnych,
4) ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej dla organów samorządowych, instytucji, służb i inspekcji powiatowych,
5) dokonywanie oceny stanu przygotowań OC na terenie Powiatu oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań obrony cywilnej,
6) opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu obrony cywilnej,
7) upowszechnianie społeczeństwu zagadnień z zakresu ochrony ludności i powszechnej samoobrony,
8) planowanie i organizowanie ćwiczeń i szkoleń z zakresu obrony cywilnej,
9) organizacja, koordynacja i nadzór w tworzeniu i przygotowaniu do działania formacji obrony cywilnej,
10) zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
11) współuczestniczenie w zwalczaniu klęsk żywiołowych, awarii, likwidacji toksycznych środków przemysłowych poprzez realizację przedsięwzięć związanych z udziałem sił i
środków krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego i obrony cywilnej w akcjach, ratowniczych,
12) planowanie i koordynowanie ewakuacji i przyjęcia ludności z rejonów zagrożonych na i terenie Powiatu,
13) ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej i prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego,
14) organizacja, nadzór i koordynacja w zakresie rozbudowy bazy magazynowej przeciwpowodziowej i obrony cywilnej,
15) kontrola realizacji zadań obrony cywilnej oraz koordynacja i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej.
OBRONNOŚĆ
1) realizacja określonych przez Wojewodę Opolskiego szczegółowych kierunków działania w zakresie zadań obronnych,
2) przygotowanie propozycji decyzji Starosty do kierowania i realizacji przedsięwzięć związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa na obszarze Powiatu,
3) organizacja i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obronnych,
4) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji planu akcji kurierskiej,
5) współdziałanie z organem administracji wojskowej (WKU) w zakresie organizacji akcji kurierskiej na obszarze Powiatu,
6) organizacj a i prowadzenie treningów akcj i kurierskiej,
7) wykonywanie zleconych przedsięwzięć dotyczących zakwaterowania Sił Zbrojnych RP,
8) współdziałanie w przygotowaniu organów administracji samorządowej w realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa gospodarza (HNS) na rzecz Sił Zbrojnych RP i wojsk sojuszniczych,
9) koordynacja opracowania, aktualizacji i realizacji w Wydziałach i powiatowych jednostkach organizacyjnych zadań operacyjnych określonych w Planie operacyjnym funkcjonowania powiatu prudnickiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
10) organizacja, prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru Starosty,
11) organizacja Systemu Stałego Dyżuru Starosty,
12) organizacja Głównego Stanowiska Kierowania Starosty.
Podmiot udostępniający: |
Starostwo Powiatowe w Prudniku |
Data wytworzenia: |
2016-02-19 |