Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zadania Wydziału Spraw Obywatelskich

Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
-Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych



Do zakresu działania Wydziału i Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych jako samodzielnego stanowiska pracy należy w szczególności:

PEŁNOMOCNIK DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2)organizowanie klasyfikowania informacji niejawnych i przyznania informacji klauzuli tajności,

3) organizowanie udostępniania informacji niejawnych,

4) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych,

5) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających dotyczących dostępu do informacji niejawnych,

6) zapewnienie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych,

7) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.


SPRAWY OBYWATELSKIE

1) podejmowanie skoordynowanych przedsięwzięć w celu zabezpieczania imprez masowych oraz wprowadzanie zakazu przeprowadzania imprez masowych;

2) sporządzanie planów, prowadzenie określonej dokumentacji, organizacja przedsięwzięć związanych z prowadzeniem poboru na terenie Powiatu;

3) prowadzenie dokumentacji związanej z orzecznictwem komisji poborowej i lekarskiej;

4) nadzór nad działalnością stowarzyszeń, prowadzenie ewidencji i rejestrów stowarzyszeń;

5) prowadzenie rejestru fundacji;

6) określenie zasad udzielania pomocy na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się poniesionych przez repatrianta;

7) wnioskowanie o przekazanie środków finansowych na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem repatriantowi pomocy;

8) realizacja zadań związanych z wypłatą kwoty stanowiącej równowartość pomocy przydzielonej repatriantowi;

9)  wydawanie pozwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie Powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę;

10) podejmowanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych;

11) powoływanie lekarza lub innej osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny w drodze oględzin,

12) wydawanie zezwoleń za sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy,

13) organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do zakładu medycyny sądowej lub prosektorium,

14) współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób represjonowanych przy realizacji określonych zadań,

15) przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych,

16) prowadzenie spraw związanych z ustawą o likwidacji niepodjętych depozytów,

17) współdziałanie z Powiatowy Urzędem Pracy,

18) organizacja i prowadzenie obsługi Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,


ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

1) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji planów akcji kurierskiej,

2) ewidencja i bieżąca aktualizacja decyzji nakładających obowiązek świadczeń w zakresie zadań obronnych,

3) wykonywanie zleconych przedsięwzięć dotyczących zakwaterowania Sił Zbrojnych RP,

4) inicjowanie i organizowanie działań społeczności lokalnych mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz innym zjawiskom kryminogennym,

5) współdziałanie w zakresie utrzymania na terenie Powiatu właściwego stanu porządku i bezpieczeństwa publicznego poprzez koordynację przedsięwzięć Policji i Straży w tym zakresie,

6) określanie na obszarze Powiatu zadań krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego, koordynacja jego funkcjonowania oraz kontrola wynikających stąd zadań, a w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń życia, zdrowia lub środowiska kierowanie tym systemem,

7) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,

8) prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze Powiatu,

9) budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących w skład krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego, oraz służb, inspekcji, straży oraz innych podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu,

10) organizowanie systemu łączności alarmowania i współdziałania między podmiotami uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu,

11) uwzględnienie w swojej działalności realizację zadań obrony cywilnej mającej na celu zapewnienie ochrony ludności przebywającej na terenie Powiatu przed niebezpieczeństwami wynikającymi z klęsk żywiołowych i innych zdarzeń noszących znamiona kryzysu lub działań wojennych,

12) realizowanie programów wynikających z polityki województwa w zakresie obrony cywilnej,

13) określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowanie zapobiegania tym zagrożeniom na terenie Powiatu,

14) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,

15) monitorowanie, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo – ochronnych przy pomocy powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,

16) zarządzanie w sytuacjach kryzysowych przy pomocy powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,

17) opracowanie powiatowych planów obrony cywilnej i reagowania kryzysowego

18) opracowanie planu ewakuacji Starostwa oraz organizacja zastępczych miejsc pracy dla Zespołu Kierowania Obrony Cywilnej Powiatu,

19) planowanie i koordynowanie realizacji procesu odbudowy,

20) upowszechnianie społeczeństwu zagadnień ochrony ludności i powszechnej samoobrony,

21) organizowanie i prowadzenie ćwiczeń ludności z zakresu obrony cywilnej oraz krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego,

22) planowanie i nadzorowanie organizacji ćwiczeń i szkoleń z kadrą kierowniczą Starostwa, Urzędów Miejsko – Gminnych, przedsiębiorstw, zakładów oraz formacji obrony cywilnej,

23) koordynacja przedsięwzięć z organizacją, przygotowaniem, szkoleniem w zakresie prowadzenia akcji ratunkowej i udzielania pomocy poszkodowanym,

24) organizacja, koordynacja i nadzór w tworzeniu i przygotowaniu do działania formacji obrony cywilnej, podporządkowania lokalnego i wojewódzkiego z udzielaniem pomocy w tym zakresie.

25) współuczestnictwo w zwalczaniu klęsk żywiołowych, awarii, likwidacji toksycznych środków przemysłowych poprzez realizację przedsięwzięć związanych z udziałem sił i środków krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego i obrony cywilnej w akcjach ratunkowych,

26) planowanie i koordynowanie przyjęcia ludności z rozśrodkowania i ewakuacji z rejonów zagrożonych na terenie Powiatu,

27) organizacja, nadzór i koordynacja w zakresie rozbudowy bazy magazynowej przeciwpowodziowej i obrony cywilnej oraz modernizacji obiektów, zabezpieczania urządzeń,

28) planowanie i koordynowanie przedsięwzięć dotyczących obrony przed skażeniem ludności, gospodarki rolno – hodowlanej i wód,

29) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania w podległym rejonie.

30) opracowanie Planu operacyjnego powiatu prudnickiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,

31) opracowanie planu przygotowania oraz wykorzystania publicznej i niepublicznej służby zdrowia przez organy jednostek samorządu terytorialnego szczebla powiatowego na potrzeby obronne państwa oraz właściwości organów w tych sprawach,

32) prowadzenie spraw z zakresu obronności,

33) organizacja i obsługa powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,

34) prowadzenie magazynu przeciwpowodziowego i obrony cywilnej.


informację wytworzył(a): Agnieszka Zagórska
data wytworzenia: 7 grudnia 2007