Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zadania Wydziału Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

Wydział Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego

 

PEŁNOMOCNIK DO SPRAW OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2) organizowanie klasyfikowania informacji niejawnych i przyznania informacji klauzuli

tajności,

3) organizowanie udostępniania informacji niejawnych,

4) zapewnienie ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych,

5) przeprowadzanie zwykłych postępowań sprawdzających dotyczących dostępu do informacji

niejawnych,

6) zapewnienie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych,

7) wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych.

SPRAWY ORGANIZACYJNE

1) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,

2) usprawnianie pracy Starostwa oraz wprowadzanie nowych metod i technik zarządzania,

3) realizacja zadań wynikających z kontroli i planowania,

4) prowadzenie obsługi sekretariatu,

5) gospodarowanie etatami i funduszem płac,

6) prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych

jednostek organizacyjnych,

7) przyjmowanie i publikacja oświadczeń majątkowych dotyczących pracowników Starostwa,

kierowników jednostek organizacyjnych,

8) koordynowanie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,

9) organizowanie prac związanych z dokonywaniem ocen pracowników,

10) zapewnianie dyscypliny w Starostwie,

11) wykonywanie zadań związanych z wyborami organów samorządu terytorialnego w zakresie

ustalonym ordynacją wyborczą i innymi ustawami oraz przeprowadzeniem referendum

lokalnego,

12) obsługa merytoryczna i kancelaryjno – biurowa Zarządu,

13) prowadzenie ewidencji przepisów powiatowych, przekazywanie Wydziałom zadań z nich

wynikających,

14) prowadzenie ewidencji uchwał Zarządu, przekazywanie Wydziałom zadań z nich

wynikających,

15) przyjmowanie i publikacja oświadczeń majątkowych dotyczących Radnych, członków

Zarządu,

16) obsługa merytoryczna oraz kancelaryjno-biurowa Rady, komisji stałych, doraźnych Rady,

zespołów kontrolnych oraz Przewodniczącego Rady,

17) prowadzenie ewidencji wniosków Radnych i wniosków Komisji przekazywanych

Zarządowi (Staroście) do realizacji,

18) prowadzenie dokumentacji związanej z funkcjonowaniem Rady, komisji stałych, doraźnych

oraz zespołów kontrolnych,

19) prowadzenie rejestrów wniosków komisji Rady, radnych, a także egzekwowanie terminowej

ich realizacji,

20) wykonywanie zadań z zakresu ochrony praw Radnych i przygotowywanie projektów

rozstrzygnięć w tych sprawach,

21) wykonywanie czynności związanych ze współdziałaniem Rady i jej organów

z organizacjami społecznymi, politycznymi i samorządowymi,

22) obsługa dyżurów radnych,

23) administrowanie budynkami administracyjnymi, gospodarka lokalami biurowymi

Starostwa,

24) obsługa administracyjna zasiedlonych budynków i lokali,

25) organizowanie prac porządkowych i gospodarczych,

26) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami,

27) zabezpieczanie mienia oraz organizacja ochrony budynków,

28) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku powiatu,

29) zaopatrzenie materiałowo – techniczne na cele biurowe,

30) zaopatrzenie Starostwa w pieczęcie, prowadzenie rejestru pieczęci i ich kasowanie,

31) wdranie postępu technicznego w zakresie prac biurowych,

32) prowadzenie małej poligrafii i łączy telefonicznych,

33) prenumerata wydawnictw, czasopism i dzienników,

34) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,

35) prowadzenie archiwum zakładowego,

36) planowanie wydatków związanych z technicznym zabezpieczeniem pracy Wydziałów,

37) zapewnienie wykorzystania informatyki,

38) zapewnienie obsługi informatycznej Wydziałów,

39) administrowanie systemami informatycznymi,

40) zapewnienie bezpieczeństwa funkcjonowania infrastruktury informatycznej,

41) administrowanie stroną internetową powiatu,

42) administrowanie siecią informatyczną Starostwa.

 

SPRAWY OBYWATELSKIE

1) podejmowanie skoordynowanych przedsięwzięć w celu zabezpieczania imprez masowych

oraz wprowadzanie zakazu przeprowadzania imprez masowych,

2) sporządzanie planów, prowadzenie określonej dokumentacji, organizacja przedsięwzięć

związanych z prowadzeniem kwalifikacji wojskowej na terenie Powiatu,

3) prowadzenie dokumentacji związanej z orzecznictwem powiatowej komisji lekarskiej,

4) nadzór nad działalnością stowarzyszeń, prowadzenie ewidencji i rejestrów stowarzyszeń;

5) prowadzenie rejestru fundacji,

6) określenie zasad udzielania pomocy na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem

lub adaptacją lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się poniesionych przez repatrianta,

7) wnioskowanie o przekazanie środków finansowych na pokrycie wydatków związanych

z udzieleniem repatriantowi pomocy,

8) realizacja zadań związanych z wypłatą kwoty stanowiącej równowartość pomocy

przydzielonej repatriantowi,

9) wydawanie pozwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych na terenie Powiatu lub jego

części obejmującej więcej niż jedną gminę,

10) podejmowanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych,

11) powoływanie lekarza lub innej osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyny w drodze

oględzin,

12) wydawanie zezwoleń za sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy,

13) organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do

zakładu medycyny sądowej lub prosektorium,

14) współdziałanie z organizacjami społecznymi oraz stowarzyszeniami kombatantów i osób

represjonowanych przy realizacji określonych zadań,

15) przyjmowanie i przechowywanie rzeczy znalezionych,

16) prowadzenie spraw związanych z ustawą o likwidacji niepodjętych depozytów,

17) współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy,

18) organizacja i prowadzenie obsługi Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.

 

ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE

1) współdziałanie w zakresie utrzymania na terenie Powiatu właściwego stanu porządku

i bezpieczeństwa publicznego poprzez koordynację przedsięwzięć Policji i Straży w tym

zakresie,

2) określanie na obszarze Powiatu zadań krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego,

koordynacja jego funkcjonowania oraz kontrola wynikających stąd zadań, a w sytuacjach

nadzwyczajnych zagrożeń Życia, zdrowia lub środowiska kierowanie tym systemem,

3) prowadzenie analizy sił i środków krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze

Powiatu,

4) budowanie systemu koordynacji działań jednostek ochrony przeciwpożarowej wchodzących

w skład krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego oraz służb, inspekcji, straży i innych

podmiotów biorących udział w działaniach ratowniczych na obszarze Powiatu,

5) organizowanie systemu łączności alarmowania i współdziałania między podmiotami

uczestniczącymi w działaniach ratowniczych na terenie Powiatu,

6) określenie zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz

planowanie zapobiegania tym zagrożeniom na terenie Powiatu,

7) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,

8) realizacja zarządzeń Starosty wydanych w sytuacjach kryzysowych przy pomocy

powiatowego zespołu zarządzania kryzysowego,

9) opracowanie i aktualizacja powiatowego planu zarządzania kryzysowego,

10) planowanie i koordynowanie realizacji procesu odbudowy,

11) koordynacja przedsięwzięć związanych z organizacją, przygotowaniem, szkoleniem

i ćwiczeniami w zakresie prowadzenia akcji ratunkowej i udzielania pomocy

poszkodowanym,

12) organizacja i zapewnienie funkcjonowania powiatowego centrum zarządzania kryzysowego,

13) monitorowanie, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych

i porządkowo-ochronnych przy pomocy powiatowego centrum zarządzania kryzysowego.

 

OBRONA CYWILNA

1) uwzględnianie w swojej działalności realizacji zadań obrony cywilnej mającej na celu

zapewnienie ochrony ludności przebywającej na terenie Powiatu przed niebezpieczeństwami

wynikającymi z klęsk Żywiołowych i zagrożeń środowiska lub działań wojennych,

2) realizacja programów wynikających z polityki województwa opolskiego w zakresie obrony

cywilnej,

3) prowadzenie działalności planistycznej i prac organizacyjnych,

4) ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej dla organów samorządowych, instytucji, służb

i inspekcji powiatowych,

5) dokonywanie oceny stanu przygotowań OC na terenie Powiatu oraz podejmowanie

przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań obrony cywilnej,

6) opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu obrony cywilnej,

7) upowszechnianie społeczeństwu zagadnień z zakresu ochrony ludności i powszechnej

samoobrony,

8) planowanie i organizowanie ćwiczeń i szkoleń z zakresu obrony cywilnej,

9) organizacja, koordynacja i nadzór w tworzeniu i przygotowaniu do działania formacji obrony

cywilnej,

10) zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego

ostrzegania,

11) współuczestniczenie w zwalczaniu klęsk Żywiołowych, awarii, likwidacji toksycznych

środków przemysłowych poprzez realizację przedsięwzięć związanych z udziałem sił

i środków krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego i obrony cywilnej w akcjach

ratowniczych,

12) planowanie i koordynowanie ewakuacji i przyjęcia ludności z rejonów zagrożonych na

ternie Powiatu,

13) prowadzenie magazynu obrony cywilnej i magazynu przeciwpowodziowego,

14) organizacja, nadzór i koordynacja w zakresie rozbudowy bazy magazynowej

przeciwpowodziowej i obrony cywilnej oraz modernizacja obiektów, zabezpieczania

urządzeń,

15) kontrola realizacji zadań obrony cywilnej oraz koordynacja i kierowanie działalnością

w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej

 

OBRONNOŚĆ

1) realizacja określonych przez Wojewodę Opolskiego szczegółowych kierunków działania

w zakresie zadań obronnych,

2) przygotowanie propozycji decyzji Starosty do kierowania i realizacji przedsięwzięć

związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa na obszarze Powiatu,

3) organizacja i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obronnych,

4) opracowanie i bieżąca aktualizacja dokumentacji planu akcji kurierskiej,

5) współdziałanie z organem administracji wojskowej (WKU) w zakresie organizacji akcji

kurierskiej na obszarze Powiatu,

6) organizacja i prowadzenie treningów akcji kurierskiej,

7) ewidencja świadczeń osobistych i rzeczowych w zakresie zadań obronnych,

8) wykonywanie zleconych przedsięwzięć dotyczących zakwaterowania Sił Zbrojnych RP,

9) współdziałanie w przygotowaniu organów administracji samorządowej w realizacji zadań

wynikających z obowiązków państwa gospodarz (HNS) na rzecz Sił Zbrojnych i wosk

sojuszniczych,

10) opracowanie i aktualizacja Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu prudnickiego

w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,

11) koordynacja opracowania, aktualizacji i realizacji w Wydziałach i powiatowych jednostkach

organizacyjnych zadań operacyjnych określonych w Planie operacyjnym funkcjonowania

powiatu prudnickiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w

czasie wojny,

12) organizacja, prowadzenie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru Starosty,

13) organizacja zastępczych miejsc pracy dla Zarządu,

14) wykonywanie zadań sprawozdawczych i rozliczeniowych z zakresu obronności.





informację wytworzył(a): Agnieszka Zagórska
data wytworzenia: 18 luty 2010r.