Powiększ czcionkę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL +, a pomniejsz za pomocą CTRL -

Zadania Wydziału Administracji Budowlanej

 

Wydział Administracji Budowlanej

Do zakresu działania Wydziału należy w szczególności:

 

  1. 1)    prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i rejestru decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rejestru zgłoszeń budowy, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt la, 2b i 19a Prawa budowlanego, a także przekazywanie do organu wyższego stopnia wprowadzonych do nich danych, (Elektroniczny rejestr wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę i rejestr zgłoszeń - system RWDZ prowadzony jest zgodnie z rejestrem wprowadzonym przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego),
    2)    prowadzenie rejestru wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej i rejestru decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
    3)    publikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji o zgłoszeniach budowy, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt la, 2b i 19a Prawa budowlanego,
    4)    przekazanie bezzwłocznie do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego:
    a)    kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
    b)    kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
    c)     kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z prawa budowlanego,
    5)    uczestnictwo na wezwanie organu nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnienie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
    6)    przekazywanie uwierzytelnionych kopii rejestrów, o których mowa w pkt 2 do organu wyższego stopnia —Wojewody Opolskiego,
    7)    przekazywanie kopii decyzji o pozwolenie na budowę, do wiadomości organom, które wydały decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu,
    8)    przekazanie do wiadomości kopii decyzji o pozwoleniu na budowę pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu lub jego części do organu podatkowego właściwego w sprawcach podatku od nieruchomości,
    9)    prawo do otrzymania kopii uchwalonego przez gminę planu miejscowego,
    10)    prowadzenie, w granicach swojej właściwości, analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru powiatu i zagadnień jego rozwoju,
    11)    uczestniczenie w opiniowaniu projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
    12)    sprawdzanie zgodności zagospodarowania terenu z miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
    13)    kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielnie funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
    14)    sprawdzanie projektów budowlanych przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę lub odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego, w zakresie określonym w Prawie budowlanym,
    15)    dopuszczenie lub odmowa dopuszczenia w projektach budowlanych odstępstw od przepisów techniczno — budowlanych,
    16)    przygotowanie i przekazywanie do ministerstwa wniosków inwestorów o wyrażenie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych,
    17)    przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze wykonania obiektu budowlanego lub robót budowlanych, nie wymagających pozwolenia na budowę,
    18)    nakładanie, w drodze postanowienia, obowiązku uzupełnienia brakujących dokumentów do zgłoszenia o zamiarze wykonania obiektu budowlanego lub robót budowlanych,
    19)    wnoszenie sprzeciwu, w drodze decyzji, w sprawach związanych ze zgłoszeniem zamiaru wykonania obiektu budowlanego lub robót budowlanych,
    20)    nakładanie, w drodze decyzji, obowiązku uzyskania pozwolenia na wykonanie określonego obiektu lub robót budowlanych, objętych obowiązkiem zgłoszenia,
    21)    przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze rozbiórki obiektu budowlanego,
    22)    nakładanie, w drodze postanowienia, obowiązku uzupełnienia brakujących dokumentów do zgłoszenia o zamiarze rozbiórki obiektu budowlanego,
    23)    wnoszenie sprzeciwu, w drodze decyzji, w sprawach związanych ze zgłoszeniem zamiaru rozbiórki obiektu budowlanego,
    24)    nakładanie, w drodze decyzji, obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektu, objętego obowiązkiem zgłoszenia,
    25)    przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie pozwolenia na budowę,
    26)    przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w zakresie dróg publicznych, w odniesieniu do dróg gminnych i powiatowych (w części dotyczącej zatwierdzenia projektu podziału działek, wspólnie z Wydziałem Geodezji (...),
    27)    nakładanie, w drodze postanowienia, obowiązku skompletowania projektu budowlanego, uzupełnienia o brakujące opinie, uzgodnienia, pozwolenia i sprawdzenia oraz usunięcia stwierdzonych w projekcie nieprawidłowości,
    28)    wydawanie decyzji o odmowie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę,
    29)    wydawanie decyzji o udzieleniu pozwolenia na budowę z określeniem niezbędnych warunków, jakie muszą być spełnione przy realizacji budowy i po jej zakończeniu,
    30)    wydawanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę w przypadku zamiaru istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę,
    31)    wydawanie decyzji uchylających decyzje o pozwoleniu na budowę w przypadku istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę,
    32)    przechowywanie zatwierdzonych projektów budowlanych i innych dokumentów budowy,
    33)    przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego inwestora,
    34)    wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości w celu wykonania robót budowlanych oraz określanie warunków korzystania z tego prawa,
    35)    wydawanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę obiektu budowlanego,
    36)    przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
    37)    współpraca i współdziałanie z innymi wydziałami, jednostkami, organami w sprawach z zakresu Prawa budowlanego,
    38)    wydawanie dzienników budowy,
    39)    prowadzenie rejestru dzienników budowy,
    40)    prowadzenie rejestru rachunków wystawianych przez Wydział za dzienniki budowy,
    41)    wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali mieszkalnych i lokali o innym przeznaczeniu,
    42)    wydawanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domów jednorodzinnych (dla celów dodatku mieszkaniowego),
    43)    prowadzenie obowiązującej statystyki,
    44)    wnioskowanie o wszczęcie postępowania w sprawach odpowiedzialności zawodowej w budownictwie,
    45)    wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej,
    46)    wykonywanie zadań w ramach obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i obronności w zakresie działania Wydziału.
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Prudniku
Data wytworzenia: 19.02.2016r.

 

 

 

 

 

  • Opublikował: Magdalena Gołąbek, data publikacji: 28-09-2007 14:02
  • Modyfikował: Magdalena Gołąbek, data modyfikacji: 19-02-2016 10:27
  • Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Prudniku
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Magdalena Gołąbek
  • Data wytworzenia: 28-09-2007
  • Ilość wyświetleń: 2624
  • Link do strony: http://bip.powiatprudnicki.pl/676/1796/zadania-wydzialu-administracji-budowlanej.html
  • Opublikował: Magdalena Gołąbek, data publikacji: 28-09-2007 14:02
  • Modyfikował: Magdalena Gołąbek, data modyfikacji: 19-02-2016 10:27
  • Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Prudniku
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Magdalena Gołąbek
  • Data wytworzenia: 28-09-2007
  • Ilość wyświetleń: 2624
  • Link do strony: http://bip.powiatprudnicki.pl/676/1796/zadania-wydzialu-administracji-budowlanej.html
  • Data publikacji: 28-09-2007 14:02 przez: Magdalena Gołąbek
  • Modyfikował: Magdalena Gołąbek
  • Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Prudniku
  • Wytworzył lub za treść odpowiada: Magdalena Gołąbek
  • Data wytworzenia: 28-09-2007
  • Ilość wyświetleń: 2624
Rozwiń rejestr zmian strony
  •  
    19-02-2016, godz. 10:27:11
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    19-03-2015, godz. 12:50:26
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    19-03-2015, godz. 12:49:58
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    18-02-2010, godz. 09:09:15
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    13-03-2009, godz. 08:17:58
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    28-07-2008, godz. 11:00:43
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    07-12-2007, godz. 08:25:37
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
  •  
    28-09-2007, godz. 14:02:36
    Modyfikacja strony przez: Magdalena Gołąbek
Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe w Prudniku
48-200 Prudnik
ul. Kościuszki 76

 

tel.: 77 438 17 00
fax: 77 438 17 01
e-mail: powiatpr@powiatprudnicki.pl